2010. október 29., péntek

Helló mindenkinek!/Hej allihopa!

Hogy kerültem ide?

2006 nyarán költöztünk Karlskogába, szüleimmel és tesóimmal. Anyukám aki orvos, az itteni pszichiátrián kapott állást.
Eleinte nagyon nehéz volt, mivel nem értettem egy árva szót sem svédül. Az első nap a suliban kicsit ijesztő volt, akkor azt hittem hogy soha az életben nem fogom megérteni ezt a furcsa nyelvet. Aztán mire észbe kaptam már dőlt is belőlem a svéd.
Így már könnyebb volt itteni barátokat szerezni, de az otthoniakat sem felejtettem el.

Ezt a blogot is azért indítottam és írom két nyelven, hogy minden barátom tudjon rólam és hogy tartsuk a kapcsolatot. Mindenféléről fogok írni. A svédeknek Magyarországról, a magyaroknak Svédországról meg ami csak eszembe jut. Remélem sokan fogtok kommentelni (mindenki azon a nyelven amit tud). Nem lehetetlen, hogy új barátokat is szereztek.

Hur kom jag hit?

Jag flyttade till Karlskoga på sommaren 2006 med med mina föräldrar och med mina syskon. Min mamma som är läkare fick ett jobb här på psykiatrin.
I början var det mycket svårt, eftersom jag inte förstod ett ord på svenska. Den första dagen i skolan var lite läskig, eftersom jag trodde att jag aldrig skulle förstå denna märkliga språk.
Egentligen tog det väldigt kort tid att lära mig svenska.Jag startade den här bloggen och skriver på två språk för att kunna hålla kontakten med alla mina vänner.
För svenskar kommer jag att skriva om Ungern ,för ungrarna kommer jag att skriva om Sverige.
Välkommna ombord , skriv gärna kommentarer( alla på sitt eget språk). Det är inte omöjligt att ni skaffar nya vänner.

Régi és új otthonom/Min förredetta och nuvarande hem





Visa Szeged - Karlskoga på en större karta

5 megjegyzés:

  1. Nagyon remek, hogy elkezdtél írni. Így legalább gyakorlod a magyar nyelven írást is. Svéd és magyar barátaid is előbb-utóbb rátalálnak a blogodra. Magyarországon is használjuk a hetek számozását, de nem általános, így valóban kevesen tudjuk, hogy mikor hányadik hétnél tartunk.
    Én már nagyon várom, hogy újra itthon legyetek.

    VálaszTörlés
  2. Én az anyukád blogját olvasom, ide pedig néha benézek majd megtanulni a napi svéd szót :-D

    Örülök, hogy elkezdtél írni, és egyelőre igyekszem fegyelmezett maradni és nem feltenni mind a kétszáz kérdésemet ami hirtelen lenne így ismeretlenül is.

    Jó blogolást.

    VálaszTörlés
  3. Szia Alexandra!

    Edit vagyok, a Fejér megyei Baracson lakom, Dunaújvárostól nem messze(10 km).A férjem 1 éve van kint svédben, Malmö városában dolgozik, ott is lakik, de most készül költözni másik lakásba.Talán Hörby-be. Ha minden jól alakul, akkor én is és a fiam is megyünk ki, aki most 2,osztályos. Kicsit izgulok és kissé féltem a fiamat, hogy miképp fogja a nyelvet megtanulni, de olvastam a bejegyzésed, talán némi megnyugtatást kaptam. Te hogyan illeszkedtél be, milyen volt a fogadtatásod az iskolában? Írj! Ja, és csinosak a ruhák amit vásároltál a lopison! Üdv! Edit

    VálaszTörlés